Meestgestelde vragen

1. Bestellen en betalen
Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Bij Douche Concurrent weet u altijd waar u aan toe bent. Wij vermelden de geschatte levertijden namelijk altijd bij onze producten. Omdat wij veel producten op voorraad hebben, leveren we deze de volgende dag al in huis. Voor sommige producten geldt zelfs: voor 23:59 uur besteld is morgen in huis.

Bestelling Tijd Bezorging
Maandag Voor 23:59 uur Dinsdag
Dinsdag Voor 23:59 uur Woensdag
Woensdag Voor 23:59 uur Donderdag
Donderdag Voor 23:59 uur Vrijdag
Vrijdag Voor 23:59 uur Maandag
Zaterdag Gehele dag Maandag
Zondag Gehele dag Maandag

Het kan wel eens voorkomen dat een product niet op voorraad is. Ook in dat geval staat de verwachte levertijd bij het product vermeldt.

Kan ik ook bestellen via de telefoon of e-mail?
Jazeker, dat is mogelijk! De factuur wordt dan via de e-mail naar u verzonden. Zodra wij uw betaling binnen hebben, wordt uw bestelling verwerkt.
Kan ik mijn bestelling aanpassen?
U kunt uw bestelling aanpassen indien deze nog niet verstuurd is vanuit ons magazijn. Vul het formulier voor serviceaanvraag in of bel naar 010 - 230 99 34 om uw bestelling aan te passen.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
U kunt uw bestelling annuleren door op deze pagina het formulier in te vullen.
Hoe weet ik dat mijn bestelling is geplaatst?
Wanneer u een bestelling heeft geplaatst, krijgt u een bevestigingsemail van ons. Heeft u na een uur nog steeds geen bevestigingsmail? Neem dan contact met ons op.
Ik heb geen bevestigingsmail gehad van mijn bestelling, wat nu?
Wanneer u geen bevestigingsmail hebt gehad, kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice.
Welke betaalmethoden bieden jullie aan?
Hoe voer ik een actiecode in?
In de winkelwagen kunt u uw kortingscode invullen, voordat u de betaling gaat uitvoeren.
Kan ik ook achteraf betalen?
Ja, u kunt betalen met AfterPay. Klik hier om naar alle betaalmethodes te gaan.
2. Verzenden
Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

Uw bestelling wordt bezorgd door de bezorgdienst van Douche Concurrent zelf, of door één van onze externe bezorginstanties. De bezorginstantie wordt altijd duidelijk aan u vermeld in de email die u wordt toegestuurd na de bestelling.

Kleine pakketten worden bij u thuisbezorgd door de pakketbezorgdienst. Wanneer u dan onverhoopt niet thuis bent, kunt u het pakket afhalen bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt. Voor grote pakketten maken wij graag een bezorgafspraak met u, zodat wij het pakket met zekerheid bij u thuis kunnen afleveren. Wanneer u dan niet thuis bent, worden er voor de volgende poging bezorgkosten gerekend.

Wat zijn de verzendkosten?
Bestellingen vanaf €100,- worden gratis verzonden, ongeacht de grootte van het pakket. Bij bestellingen onder de €100,- rekenen we €4,95 bezorgkosten.
Kan ik een afleverdatum kiezen?

Wanneer al uw producten in uw winkelwagen de volgende werkdag leverbaar zijn, kunt u bij het uitchecken de afleverdatum kiezen.

Wanneer één of meerdere producten een langere levertijd hebben, kunt u uw voorkeur aangeven in het vakje “Opmerkingen”. Wij zullen vervolgens rekening houden met uw gewenste afleverdatum.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Het is mogelijk om uw bestelling op te halen. Neem telefonisch contact op met Douche Concurrent om het afhaalmoment af te stemmen of geef dit aan in het vakje voor opmerkingen, tijdens het bestellen.

Het magazijn van Douche Concurrent bevindt zich ook in Schiedam. Klik hier voor het adres.

Leveren jullie ook in het buitenland?
Wij leveren alleen in Nederland en België.
Leveren jullie ook op de Waddeneilanden?
Helaas hebben wij niet de mogelijkheid om op de Waddeneilanden te leveren. We maken wel graag een afspraak met u om het pakket tot aan de watergrens te leveren. Wilt u graag meer informatie over de mogelijkheden? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Leveren jullie ook in het weekend?
Helaas leveren wij niet in het weekend. Wanneer u vrijdag of in het weekend bestelt, wordt uw bestelling op maandag geleverd (afhankelijk van de verwachte levertijd).
Wat gebeurt er wanneer ik niet thuis ben tijdens de bezorging?
Kleine pakketten worden bij u thuisbezorgd door de pakketbezorgdienst. Wanneer u dan onverhoopt niet thuis bent, kunt u het pakket afhalen bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt. Voor grote pakketten maken wij graag een bezorgafspraak met u, zodat wij het pakket met zekerheid bij u thuis kunnen afleveren. Wanneer u dan niet thuis bent, worden er voor de volgende poging bezorgkosten gerekend.
Wat moet ik doen als mijn bestelling niet volledig is geleverd?
Wanneer uw bestelling niet volledig is geleverd, neem dan contact op met de klantenservice of vul het formulier voor een serviceaanvraag in.
Mijn bestelling is tijdens de levering beschadigd, wat nu?
Samen met ons transportbedrijf streven wij ernaar om uw bestelling schadevrij bij u af te leveren. Omdat niet altijd alles in eigen hand ligt, vragen wij u vriendelijk om uw bestelling bij ontvangst te controleren. Mocht uw bestelling beschadigd zijn, verzoeken we u dit binnen 48 uur na ontvangst bij ons te melden inclusief foto’s van de schade. Dat kunt u doen via het formulier op deze pagina.
3. Retourneren en garantie
Kan ik mijn bestelling retourneren?

Het kan zijn dat uw bestelde producten niet voldoen aan uw verwachtingen of wensen. Daarom heeft u 30 dagen bedenktijd. Wilt u het product retourneren? Vul dan binnen 30 dagen het retourformulier op deze pagina in.

Na het invullen heeft u nog 14 dagen om het product naar ons terug te sturen. Wanneer u uw retourzending op tijd heeft opgestuurd en wij deze in goede orde hebben ontvangen, storten we het betaalde bedrag binnen 14 dagen terug op uw rekening.

Kan ik mijn bestelling omruilen?
Het is mogelijk om uw bestelling om te ruilen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.
Betaal ik verzendkosten wanneer ik producten retourneer?
Verzendkosten voor retourzendingen worden niet door ons vergoed. Wel vergoeden wij eventueel betaalde verzendkosten naar uw afleveradres toe, wanneer u de totale bestelling retourneert. U kunt het product natuurlijk ook kosteloos in onze showroom afgeven. Klik hier voor het adres en openingstijden.
Hoe lang duurt het voordat mijn retourzending is verwerkt?
Wanneer u uw retourzending op tijd heeft opgestuurd en wij deze in goede orde hebben ontvangen, storten we het betaalde bedrag binnen 14 dagen terug op uw rekening.
Wat zijn de garantie- en servicevoorwaarden?
Klik hier voor de garantie- en servicevoorwaarden.
Wat houdt fabrieksgarantie in?

Als het product binnen de garantieperiode kapot gaat, dan ligt de bewijslast bij de verkoper/fabrikant. Die zal moeten bewijzen dat het defect ontstaan is door toedoen van de koper. Na de garantieperiode ligt de bewijslast bij de koper.

Als het probleem met het product gerechtvaardigd is binnen de garantietermijn, komen de kosten van de onderdelen voor rekening van Douche Concurrent.

Beschadigingen door opzet, nalatigheid, onoordeelkundig gebruik, nalatig onderhoud, normale slijtage en beschadigingen door het niet, of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing zijn uitgesloten van de garantie.

Valt glaswerk onder de garantie?
Glaswerk valt niet onder garantie als er geen aanknopingspunten zijn voor non-conformiteit.
Hoeveel jaar garantie krijg ik op producten?
Naast de wettelijke garantie, heeft u bij ons recht op 2 tot 10 jaar garantie op fabrieksfouten, vanaf de dag dat u het product in huis heeft. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Wat moet ik doen bij schade?
U kunt een serviceaanvraag indienen. Onze specialisten zullen kijken of de situatie onder de garantie valt. Zo niet dan zullen zij een prijsopgave voor u maken van de beschadigde/kapotte onderdelen. Deze kunt u dan bekijken voordat u een keuze maakt om tot koop over te gaan.
Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
Wij zetten alles op alles om te zorgen dat u tevreden bent. Toch kan er soms iets mis gaan. Mocht dit het geval zijn of bent u niet tevreden over uw bestelling of onze service? Laat het ons weten door het klachtenformulier in te vullen. Wij nemen uw klacht altijd serieus en doen ons uiterste best om het zo snel mogelijk op te lossen.
4. Showroom en openingstijden
Wat is het adres van jullie showroom?

Het adres van de showroom is:

Overschieseweg 147
3125 AR Schiedam

Wat zijn de openingstijden van jullie showroom?

Maandag11:00 - 18:00
Dinsdag10:00 - 18:00
Woensdag10:00 - 18:00
Donderdag10:00 - 20:00
Vrijdag10:00 - 18:00
Zaterdag10:00 - 17:00
Zondag12:00 - 17:00

Bijzondere dagen:
De showroom is gesloten op de volgende dagen: Nieuwjaarsdag, 1e paasdag, Koningsdag, 1e pinksterdag en 1e kerstdag.

5. Overige vragen
Monteren jullie ook producten die gekocht zijn bij Douche Concurrent?
Douche Concurrent biedt zelf geen montage. Wel kunnen wij u altijd installatie- en klusbedrijven aanraden waar wij goede ervaringen mee hebben.
Wanneer kan ik de klantenservice bereiken?

Maandag11:00 - 17:30
Dinsdag10:00 - 17:30
Woensdag10:00 - 17:30
Donderdag10:00 - 17:30
Vrijdag10:00 - 17:30
ZaterdagGesloten
ZondagGesloten

U kunt ook een serviceaanvraag indienen.

Wat is de privacy policy van Douche Concurrent?
Waar kan ik de algemene voorwaarden van Douche Concurrent lezen?
Wat is het keurmerk Thuiswinkel Waarborg?
Het keurmerk Thuiswinkel Waarborg is een onafhankelijk kwaliteitskeurmerk voor webshops dat ondersteund wordt door de consumentenbond. Met dit keurmerk bent u ervan verzekerd dat de webshop voldoet aan alle criteria op het gebied van financiële stabiliteit, veiligheid, wet- en regelgeving en de eisen die Thuiswinkel Waarborg stelt aan een betrouwbare webshop.